Mamei

Mama, te iubesc.

Te iubesc atunci când mă critici, chiar de ar fi trebuit să mă lauzi. Te iubesc atunci când mă lauzi, când ar fi trebuit să mă critici. Te iubesc atunci când îmi vâri minţile în cap, deşi demult înţelesesem ce ai de gând să-mi spui. Te iubesc când eşti supărată pe mine, te iubesc când eşti fericită, te iubesc când ţipi, te iubesc oricum. Te iubesc pentru că eşti mama.

Pentru început: cred că o viaţă n-o să-mi fie de-ajuns să-ţi mulţumesc pentru tot ce mi-ai oferit, pentru tot ce ai făcut pentru mine şi ce o să faci încă.

Mereu mi-ai povestit de copilăria ta şi niciodată nu te-am învinuit pentru că eşti aşa cum eşti. Te-ai străduit să-mi faci mereu pe plac, atât mie, cât şi tuturor. Nu te-ai supărat niciodată pe mofturile mele şi niciodată nu mi-ai reproşat nimic. Pentru că eşti mama.

Pentru că ai fi vrut să munceşti în loc să-mi duci lingura la gură. Pentru că ai fi vrut să mergi cu prietenii prin ospeţie în loc să-mi cânţi noaptea înainte de somn. Pentru că visai să călătoreşti mult în loc să mă înveţi pe mine a merge. Pentru că ţi-ai sacrificat propria viaţă pentru a mea.

Şi câte nu ai îndurat, mama! De la gândul copilăriei cu greu trecute până la pierderea ei. De la plecarea de acasă, încă tânără şi frumoasă până azi. De la naşterea a trei copii până la pierderea unuia dintre ei. De la pierderea bunicii până la pierderea a ceea ce azi încă încearcă să se restabilească. (tata)
Eşti mai puternică, mama, decât noi toţi luaţi la un loc. Eşti femeie şi eşti bărbat. Puternică din fire, puternică de caracter, puternică în toate.

Nu ai cerut niciodată de la noi nimic, în schimb ai dat totul pentru noi. Azi fiecare grijă a ta o văd pe tristu-ţi chip. Azi, mai puternică ca niciodată, devii mai vulnerabilă cu un an.

Îţi mulţumim, mamă, pentru tot ce avem astăzi. Îţi mulţumim pentru tot ce suntem astăzi. Îţi mulţumim pentru răbdarea ce o ai, îţi mulţumim şi ne închinăm!

Să ne trăieşti mulţi ani! La fel de sănătoasă, puternică şi hotărâtă! Să ştii că eşti iubită, respectată şi apreciată.

Eu ştiu că n-o să încetezi să-mi spui trali-vali în fiecare zi, dar eu oricum te iubesc. 

La Mulţi Ani, Mama! 









Comentarii