Infinit

În lumea asta florile și femeile sunt veșnice. Mai sunt și altele, dar femeia din mine nu va muri niciodată.
Astăzi am parte de un alt fel de 8 Martie. L-am sărbătorit în fiecare an și îmi place sărbătoarea asta. Nu pentru cadouri sau pentru că e ziua femeii, în special. Pentru că sărbătoarea asta îmi aduce aminte de copilăria mea.
 Am mai povestit printre rânduri în textele mele că am fost educată de 5 femei. (dar tot pe tata îl iubeam mai mult). Personalitatea mea mi-au creat-o mama, bunica, nănașa noastră, nana și 2 surori ale tatei (le unesc în una singură). Da, am și o străbunică, dar educație nu mi-a dat, doar dragoste.
Vreau să mulțumesc mamei pentru viață. Bunicii pentru copilăria mea. Nănașei noastre pentru caracter, nanei pentru tot ce înseamnă afecțiune, surorilor tatei pentru perseverență și optimism.
Când eram mică, mama cumpăra cadouri pentru toate femeile din familia noastră. Eu eram poștașul și mergeam să le cadonez. Lalele și...alte lalele.
Nu ne felicitam pe telefon, preferam să mergem în ospeție să facem acest lucru sau ele veneau la noi și mergeau mai departe. Era un fel de colindat, o mică pasiune.
De 8 Martie noi mergeam la bunica de cele mai dese ori. Dulciurile și păpușile mă așteptau acolo. Bunica știa ce vreau eu și îmi cumpăra asta. Dragostea ei nu se putea cumpăra oricum. Să stau în brațele bunicii și să ascult ce mai face, era cea mai preferată ocupație a mea. Acasă ne întorceam cu voie bună.
Tata îmi cumpăra tot timpul ceva. Primele mele flori le-am primit de la tata și au fost cele mai frumoase flori din viața mea - lalele roșii, multe lalele roșii!
În ultimii ani tradiția noastră s-a pierdut, multe tradiții s-au pierdut și îmi pare rău că nu-mi pot aminti de unele momente, de parcă ar fi în ceață.
Țin minte doar un lucru - femeile din viața mea. Le țin minte, le iubesc, le respect, le apreciez, le mulțumesc pentru tot ce au făcut pentru mine.
Mamei nu-i pot explica că nu mai am 16 ani, dar pot să-i spun că avea dreptate când mă strunea la acea vârstă.
Bunicii nu-i mai pot spune cât de mult o iubesc, dar știu că ea s-a dus știind acest lucru.
Nănașei noastre nu-i mai pot spune că cineva m-a dojenit sau m-a supărat, ea m-a învățat cum să rămân pe poziția mea de femeie și să trec peste durerile sufletești, toate durerile.
Nanei nu-i pot spune că urăsc pe cineva, pentru că ea m-a învățat să văd în fiecare om ceva bun și fiecare om are dreptatea lui.
Surorilor tatei nu le pot spune că sunt nefericită sau că nu am noroc, ele m-au învățat să nu cedez pentru că sunt una dintre Parfeni.


Azi le-am luat la toate flori și am mers fericită să le felicit. Pentru că știu că nu am fost și nu voi fi singură - aveam flori și femei la care țin.
Femeile astea vor rămâne cu mine, până la infinit.


Comentarii