9 cercuri ale Infernului


Nu-i vorba de opera lui Dante. Nu am citit-o, încă...
E vorba de anotimpul cel mai urât de mine din an - vara.
Nici când eram în școală nu mă bucuram tare de vacanța de vară pentru că știam ce mă așteaptă - bobocii, țânțarii, căldura, amețeala, voma, lipsa simțului foamei, etc., etc..
De când mă țin minte, trec în fiecare an prin cele „9 cercuri ale Infernului”.

În primul rând - căldura. Mai rezistam la acele 27-29 de grade, dar ultima vreme cred că 30 de grade asta-i moarte curată. Nu pot nici în casă sta normal, simt că leșin.

În al doilea rând - intoxicațiile. Vrei să mănânci o ciocolată și ți se face rău. Vrei să mănânci iaurt și ți se face rău, mănânci un măr și îți vine să mori. Îți vine să mori de căldură și de foame.
Nu știu cum alții pot mânca pe așa căldură, eu și sub condiționer n-o pot face.

În al treilea rând - alergiile. Nu am crezut că am și așa efecte. Nu sunt alergică la nimic, înafară de vară. Pete pe corp, niște bubițe, vomă (iar). Mănânci lactate, alergie pe față, mănânci un măr, alergie pe burtă și tot așa. Dar cel mai des și aiurea asta-s mușcăturile de țânțar. Te-au mușcat odată, ai impresia că te-au înțepat peste tot.

În al patrulea rând - transpirația. Personal nu transpir și Slava Domnului. Eu știu că asta e un proces care nu poate fi controlat de oameni, și eu nu-i învinuiesc pe ei, de vină e căldura asta.

În al cincile rând - nopți nedormite. Și așa am probleme nopțile și dorm câteva ore (când normal ar fi 9 ore pentru mine). Vara, în general de când a început această vară, am avut săptămâna trecută cam vreo 3-4 ore de somn pe noapte. Ziua nu pot dormi și nu am cum să dorm la muncă, dar din cauza la asta nu-mi pot citi cărțile - mă trage la somn mereu. Oooff!

În al șaselea rând - răceala. Am avut eu norocul și vara trecută, prin august, și în acest an să răcesc. Acum am avut angină. Mi-au rămas „rămășițele” - tusa și gâtul umflat. Asta-i teroare pură - temperatură mai sus de 39 și ție ți-i frig, de-aici soarele te arde, mușchii te dor, stai ca o măligă și nu înțelegi ce-i cu tine. Gâtul te doare - nu poți nimic înghiți, nici să inspiri. Tușești odată și îți sar creierii din cap. Plus că de la gât trage și la urechi. Stai și nu te miști în pat ca nu cumva să înceapă să te doară ceva sau să-ți vuiască capul.

În al șaptelea rând - de ce nu se poate de dus goală la muncă? Da, pentru că nu suntem în Evul Mediu. Rochiile pe timp de vară nu-mi plac, șorții la muncă nu-i port (îmi pare indecent), o bluziță, un maiou transparent nu ajută oricum, nici pantalonii mai largi deloc. De ce nu se poate de mers goală pe așa căldură?

În al optulea rând - vrei în vacanță, dar vacanță ai doar o săptămână și te înervezi că singură nu te duci, mai ales că vrei la munte și toți la mare.

Și în al nouălea rând - leșinul. Da, eu leșin des și o fac nu din plăcere, dar din lipsă de aer. Și asta-i tare aiurea. Eu pot să leșin mergând pe drum. După ce mănânc trebuie să stau câteva minute bune pe scaun, dacă mă ridic brusc, se învârte camera. Dimineața dacă mă trezesc mai târziu de ora 9, nu mă pot ridica din pat, pentru că iar leșin. Asta se întâmplă inconștient. Într-un moment dat îmi dau seama că mă sufoc și vreau doar să cad, undeva pe jos.

Nu, eu nu iubesc vara deloc. Pentru mine asta-i coșmar. Cineva poate să-mi spună că iată plouă și nu știu ce și eu așa tare ador ploaia. Este o diferență tare mare între ploaia (bubuitul și fulgeratul aiurea) de vară și ploaia liniștită de toamnă. Unicul plus al verii sunt fructele și legumele, dar și acelea cu greu le mănânci când te apucă alergia și intoxicațiile.

Încă 2 luni...

P.S. Când eram mică, vara o petreceam la bunica și tot aceleași simptome le aveam, doar că bunica (bucătar de meserie) îmi făcea diverse nebunii să nu mor într-o zi de foame. Și oricum, 27 de grade, maximum, nu erau acele 38 de astăzi.

Comentarii